Bel me terug
Facebook Praktijk Vloet

Hielspoor

Hielspoor behandeling nodig?

Een willekeurig probleem aan de hiel wordt al gauw aangeduid met ‘hielspoor’. Hielspoor ontstaat door overbelasting en irritatie van de voet, bijvoorbeeld door een verkeerd looppatroon en/of gewichtstoename. Hielspoor is de meest voorkomende oorzaak van pijn in de hiel. Meer dan tien procent van de mensen heeft er ooit wel eens last van gehad. Gelukkig is hielspoor vaak goed te behandelen en kunnen de pijnklachten al na enkele behandelingen aanzienlijk verminderen.

Hoe ontstaat hielspoor?

Onder de voet loopt een brede pees van de voorvoet naar de hiel. Bij overbelasting wordt deze pees constant uitgerekt. Dit geeft grote spanning op de aanhechting van het weefsel aan het hielbot. Op de plaats waar deze voetzoolpees vastzit aan het hielbeen, kan verkalking ontstaan. Deze verkalking steekt een stukje uit en dat noemen we het hielspoor. Het is echter niet dit uitstekende stukje dat pijn veroorzaakt; de pijn ontstaat pas als het weefsel en/of het botvlies eromheen ontstoken is.

Symptomen hielspoor

Het belangrijkste symptoom van hielspoor is pijn in de voet. De pijn wordt meestal op bepaalde momenten van de dag erger, zoals bij het opstaan of wanneer u lang moet staan. Ook lopen doet pijn, maar de pijn ebt meestal weg na een paar minuten lopen. Er is geen specifiek pijnpunt in de hiel aan te wijzen. De hele hiel voelt pijnlijk aan en de pijn straalt uit naar de hele voet.

Hoe werkt de behandeling?

Hielspoor is zeer goed te behandelen met laser. Een behandeling van hielspoor begint bij Praktijk Vloet met een intakegesprek, waarna we het behandelplan samenstellen. Laser vormt altijd de basis van de behandelingen, indien nodig aangevuld met andere behandelmethodes. Een behandeling met laser is absoluut pijnloos en ongevaarlijk. Het aantal behandelingen verschilt per persoon.

Resultaten

Praktijk Vloet boekt uitstekende resultaten met onze behandelingen voor hielspoor. Van alle cliënten met hielspoorklachten die wij behandelen, heeft zo’n tachtig procent al aanzienlijk minder pijnklachten na drie behandelingen. Ook wanneer u al van alles hebt geprobeerd, zoals fysiotherapie, oefeningen, shockwave of het dragen van speciale kousen, dan kan laser voor u uitkomst bieden.

Meer weten over de behandeling of tarieven? Neem gerust contact op.

Praktijk Vloet is onderdeel van eraCare waar wij u kunnen helpen met:

Afvallen
Stoppen met roken

Behandelingen bij Praktijk Vloet zijn:

• Ongevaarlijk
  • Niet giftig